“”

“Zakaj nam vele Picoki ...”

NEVJEROJATAN SLUČAJ KOD KOPRIVNICE Popio kozje mlijeko pa obolio od teške bolesti i umro. Tek kasnije se doznalo što je bilo u tom mlijeku…

Posted by on svi. 26th, 2017 and filed under Crna kronika, VIJESTI. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Dugo se nije znalo kako su nesretni supružnici uopće oboljeli od teške bolesti od koje je suprug na kraju preminuo u koprivničkoj bolnici

 KOPRIVNICA – Dugo se nije znalo kako su vremešni supružnici s koprivničkog područja dobili teški oblik krpeljnog meningitisa, od kojeg je muž zbog komplikcija na kraju preminuo u bolnici.

Tragova ugriza na njihovim tijelima nije bilo. Kod zaražena krpelja i laiku je jednostavno prepoznati o čemu je riječ jer na mjestu ugriza dolazi do značajnog crvenila, svrbeži, nerijetko i oticanja. No, to kod bračnog para nije bio slučaj, a svejedno su imali sve simptome opakog virusnog meningoencefalitisa. Kasnije se laboratorijskim nalazom potvrdilo da je doista riječ o krpeljnom virusu. Ali, kako je dospio u njihovo tijelo?

Tek kasnije infektolozi su otkrili o čemu se tu najvjerojatnije radilo. Supružnici su, naime, pili sirovo kozje mlijeko koje je očito bilo zaraženo tim virusom!

– Ovakvi slučajevi iznimno su rijetki, no ipak postoje, a to se dogodilo prije par godina kada smo hospitalizirali dvoje ljudi. Jedina poveznica istodobnog oboljenja, kad smo eliminirali mogućnost ugriza krpelja, bila je to što su oboje pili termički neobrađeno kozje mlijeko – potvrdila nam je jučer dr. Vesna Mađarić, voditeljica Odjela za infektologiju i pulmologiju koprivničke Opće bolnice.

Kako kaže, kozu koja je vjerojatno pasla negdje u prirodi ugrizao je zaraženi krpelj, a preko krvotoka kojim se proširio virus je ušao u mlijeko. Ovakve situacije mogu se dogoditi i s kravljim mlijekom, no to je mnogo rjeđe jer se krave uglavnom drže u zatvorenom prostoru. Odnosno, ne pasu slobodno blizu šuma.

Nevjerojatan slučaj o kojem se dosad nije znalo baš ništa potvrdila je i dr. Draženka Vadla, ravnateljica županijskog Zavoda za javno zdravstvo, te naglasila kako je zaraženo sirovo mlijeko bilo jedina mogućnost zaraze nakon što su eliminirani svi drugi mogući uzroci.

– Iako nismo mogli sa stopostotnom sigurnošću potvrditi da je to bio uzrok, imali smo izrazite sumnje na zarazu preko konzumacije mlijeka jer se radilo o supružnicima koji su pili isto mlijeko. Moram naglasiti da su to bili stariji ljudi, imali su još neke bolesti te je smrtni slučaj jednog od oboljelih, između ostalog, posljedica i slabijeg stanja organizma i smanjene mogućnosti da se bori protiv virusa – objasnila je dr. Draženka Vadla.

Dr. Darko Radiček, voditelj epidemiološke službe županijskog Zavoda za javno zdravstvo, kaže kako su ovakvi slučajevi zaista iznimno rijetki, no ipak se događaju.

– Važno je naglasiti da se virus prenosi samo preko sirovog neprekuhanog mlijeka, a već nakon nekoliko minuta termičke obrade virus se uništava. No, meningoencefalitis je opasna bolest koju ne treba shvatiti olako jer se u težim slučajevima može pojaviti trajna oduzetost dijelova tijela. Specifičnog lijeka za upalu mozga i moždane ovojnice nema, ona se liječi simptomatski, a preventivno cijepljenje pruža gotovo stopostotnu zaštitu – kazao je dr. Radiček.

Sezona ugriza krpelja i s njim povezana oboljenja od virusnog krpeljnog meningoencefalitisa i bakterijske borelioze ni ove godine nije obišla Podravinu. Potvrđen je prvi slučaj virusne upale mozga zbog ugriza krpelja, a za drugi još se čeka službena potvrda iz mjerodavnog laboratorija.

Slučajeva bakterijske krpeljne bolesti borelioze zasad je pet, po jedan u veljači i ožujku te tri u travnju. No, borelioza se u većini slučajeva uspješno liječi antibioticima, za razliku od virsnog meningitisa kod kojeg se saniraju samo simptomi. Kako odlasci u prirodu postaju sve masovniji, tako će i ugriza krpelja biti sve više.

IZVORNO